Retro Oyun Günü

Retro Oyun Günü


Gecen hafta mükemmel bir etkinliğe katılma fırsatı buldum. Osnabrück oyun topluluğunun düzenlediği Retro oyun gününe. Etkinlikte Nintendo NES, Super NES, Game Cube, Playstation One, Xbox ve Dreamcast oyunlarını deneme fırsatı buldum. 

Dreamcast hariç diğerlerini daha önce denemiştim ama ilk defa bir Dreamcast oyunu oynadım. O kadar eğlenceli ki aklim almıyor nasıl bu konsol başarılı olmadı? Bence en büyük sebep Nintendo ve Sony. Agresif pazarlama teknikleri ile Dreamcasti öldürdüler.

 
Tonyhawk 2 ve Soulcalibur oyunlarını baz alarak söylüyorum. Dönemine göre gerçekten kaliteli bir konsol Dreamcast. Gerek görüntü olsun gerek ses, inanılmaz keyif verici. En ilginç kısım ise Joystick. Çok büyük ve rahatsız gözüküyor fotoğraflardan ama inanın bana dış görünüşün bu kadar yanıltıcı olacağına inanmazdım. Gerçekte ise çok rahat ve hafif. 






Her Joystick kendi küçük oyun konsolunu barındırıyor. Bu küçük ekranlarda oyun ile ilgili bilgileri görebilirsiniz ayni zamanda bu cihaz memory card olarak çalışıyor ve oyunu kaydetmenize yarıyor. Duyduğuma göre bazı oyunlar bu cihazlar için ekstra mini oyun barındırıyormuş. İnanılmaz değil mi?

Bu kadar Dreamcast yeter. Ayni zamanda taşınabilir konsollara da yer verilmiş ama sadece gameboy ve gameboy color. benim favorim olan Gameboy Advance'in yokluğu beni biraz üzdü.  Bunu telafi eden ise Super Mario turnuvası oldu. Kazanamadım ama yine de güzel bir etkinlikti.

Son olarak ekleyebileceğim başka bir güzel ayrıntı da DJ. 8 bit müzikler ile bizi çocukluğumuzun arcade salonlarına götürmeyi başardı. Umarım bu gibi etkinlikler Çanakkale’de de yaygınlaşır.

bir sonraki gönderide görüşmek üzere...

Sizi resimler ile basbasa birakiyorum;











Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

“SPRACHABSCHNEIDER” adlı eserin Türkçe dil kuralları çerçevesinde uyarlanması (Sözcük Kırpan)

What is body language? ( Vücut dili nedir? - İngilizce içerik)